Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!

Pages

PILIHAN
Monday, January 21, 2013

5 comments

Pengguna rokok e-elektronik kini dalam bahaya serta terdedah dengan penyakit dan penjualannya adalah salah di sisi undang-undang dan boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-dua sekali.
BENTONG – Penjualan rokok e-elektronik bukan sahaja salah di sisi undang-undang, malah pengguna produk itu turut terdedah kepada pelbagai penyakit kronik.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, penjualan bahan dan produk itu adalah salah mengikut Akta Racun 1952 dan Peraturan-Peraturan Kawalan Dadahdan Kosmetik 1984.
“Mereka yang didapati bersalah menjual dan mengedar produk itu dan cecair nikoton untuk kegunaan rokok e-elektronik boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-dua sekali,” katanya. – Kosmo!

5 comments:

  1. please la.. k,jaan hsbnd aku pn pki vaper ni dh 7 bln trus xde skit2, klau x dlu isap rkok 1 hari 2 kotak sempoerna ijau..batuk xbrnti,skit dada kdg2 2 xde nfas..ble pki vaper a.dlilah ok..apela k,jaan ni..baik u all hramkan pnjualan rkok yg byk nikotin 2..byk dh org mmpos krn rkok..iklan kt t.v pn dh byk kluar..aku pn ada tgk t.v kta vaper 2 bgsla brhntikn org isap rkok la,xde pnykit la..skg crta lain plak sblum u all nk kluarkan knytaan kt media pk2 la dlu..ksian dkt org yg dh gunakan apthlg yg bt bisnes ni..gunela otk wey..aku mmg bangkang..

    ReplyDelete
  2. pegi mampuih la dowhh.. yang jual rokok betul korg x de plak nk amik tindakan.. menteri kesihatan ape mcm tu.. x de keadilan langsung..nyampah aku..

    ReplyDelete
  3. Korang gaduhlah..aku tak isap rokok tapi yg merokok ni mmg semua majal skit n kurang ajar skit, tak pikir org lain..main hembus2 je.

    ReplyDelete
  4. Kera jaan xdpt taxlh klau ramai org guna vaper ni....

    ReplyDelete
  5. takut tembakau x laku la...k.jaan haramkan e-cigratte

    ReplyDelete

 
MH17
Terkini