Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

PILIHAN
Thursday, February 21, 2013

11 comments
Suku Dayak Kalimantan telah mula berhimpun bagi menyatakan sokongan mereka kepada Sabah. Mereka menyatakan pendirian keras mengkritik tentera Malaysia yang gagal menangani isu kehadiran waris Sultan Sulu dan pengawal bersenjatanya.

Mereka juga melaungkan azam membantu Dayak Sarawak dan leluhur mereka Dayak Sabah iaitu 'pengait' jika diperlukan disamping memberi amaran akan memengal kepala setiap bangsa Sulu yang ditemui sekiranya kerajaan Malaysia gagal menghalau pulang Askar Kesultanan Sulu ke Filipina.

11 comments:

  1. ui, jangan memain.. takuuut

    ReplyDelete
  2. Dayak yang cuma ada parang lebih berani dari tentera M'sia yang ada senapang, meriam, kereta perisai dll. Membazir je bagi gaji kat bos-bos dia orang.
    Zahid Hamidi - bila mau letak jawatan?

    ReplyDelete
  3. kami bangsa dayak adalah saudara..biar pun ada yg bmusuh di zaman lalu tapi asal ada yg berani menganggu gugat tanah dayak bmksd menganggu seluruh bngsa dayak..bngsa dayak ada 7 suku utama dan subsuku melebihi beratus org malah beribu..

    ReplyDelete
  4. itu la yang di katakan borneo..
    biar mati asal melawan..
    bukan macam lain tau kaut harta borneo ja..
    kalo org smnanjung malaysia takut mati biar kita saja yang mati untuk sabah

    ReplyDelete
  5. yeah...saya sokong borneo...tak guna punya pengganas ada hati nak gugat keamanan negeri sabah....

    ReplyDelete
  6. saya sokong dayak kasi gertak sikit tu sulu..kalau dia ada hak sama sabah pun macam kita mau dia..kita pun ada hak ba..

    ReplyDelete
  7. setap bangsa sulu harus dipenggal kepala mereka sebab kekejaman mereka...jamlul kiram kepalanya harus dijadikan hiasan di rumah panjang..

    ReplyDelete
  8. dayak terpaksa ngayau baru... di borneo ...bangsa biadap spt mereka harus dimusnahkan ....mereka ingat diaorang sja kejam...belum kenal lagi siapa dayak...nampaknya bertambah lagi koleksi kita di ruai rumah panjang kalau mereka berani menceroboh tanah kita..hee..he

    ReplyDelete
  9. saya sokong saudara saya dari kalimantan...kalau diaorang berani masuk sarawak...mereka tak akan balik lagi ke sulu...biar kepala diorang dibuat hiasan di rumah panjang .

    ReplyDelete
  10. IBAN THE LEGEND OF BORNEO HEAD HUNTER..HEE

    ReplyDelete
  11. Agi idup agi ngelaban!!kmi nda tkut ke bansa sulu nyak..mese ni sidak nyak...ktai mansang alu sayat palak sidak..dh nyak gntung palak sidak ba ats sadau...i love ngayau...lma udh ku tu nda mngayau...

    ReplyDelete